vr. 17 mrt 2017

Op dinsdag 14 maart stelde Telenet haar deuren open voor Bolero-klanten. Bij aankomst viel de grandeur van Telenet meteen op. Met een gebouw dat deed denken aan de gekende Google-offices, was de toon onmiddellijk gezet.
Om 18 uur kwamen de eerste gasten binnen. De registratie verliep dankzij de applicatie Eventbrite zeer vlot. Al snel waren we compleet en namen we plaats in het auditorium van Telenet.
Birgit Conix, Chief Financial Officer van Telenet, gaf de aftrap. Zij gaf een voorstelling van het bedrijf Telenet met key facts. Nadien stelde ze de Telenet familie voor en liet ze ons de geografische spreiding van Telenet zien. Sinds de overname van Base is Telenet zowel in Vlaanderen als Wallonië actief.
Tijd voor het financiële luik van de presentatie. Birgit startte met een overzicht van de verwachte en effectieve revenues, ebitda’s, accrued expenses, free cash flow en net leverage ratio. De grote vraag blijft natuurlijk hoe een bedrijf kan groeien in een uitdagend milieu. Dit beogen ze door een paar stappen te ondernemen op vlak van:
- Network Leadership
- Klanteninnovatie
- Business-to-business boost
- Realisatie van synergie met Base

Na de uiteenzetting van Birgit Conix was het tijd voor een demonstratie van de nieuwe tv-theekmogelijkheden met de introductie van Mr. More. Mr. More is een bot die keuze van klanten in de tv-theek aanzienlijk vergemakkelijkt. Aan de hand van de keuzes van de klant geeft Mr. More suggesties uit het aanbod van de tv-theek van Telenet. We leren hieruit dat interactiviteit tussen verschillende schermen zeer belangrijk is. Concreet betekent dit: een film of serie opzoeken in Yelo Play en die vervolgens toevoegen aan “mijn tv”, om die rustig in de zetel te bekijken. Even geen zin meer? Gebruik je tablet om de film of serie op pauze te zetten en later te hervatten.
Een bedrijfsbezoek is niet compleet zonder rondleiding. We kregen de kans om het Telenet Service Operation Center van dichtbij te zien. Hier gebeurt de continue opvolging van het gebruik van modems en hotspots. Tijdens de aanslag in Brussels Airport stelde Telenet bijvoorbeeld het aanbod van hotspots in de luchthaven open voor iedereen.
Tot slot was er de mogelijkheid om te netwerken en vragen te stellen bij een hapje en drankje. Bolero en Telenet blikken terug op een succesvolle editie.