Disruptie en andere uitdagingen voor de consumentengoederensector
8 jun 2018

Het begrip "disruptie" is de laatste tijd alomtegenwoordig. Concreet betekent disruptie dat markten, sectoren en bedrijven door baanbrekende, innovatieve technologieën door elkaar worden geschud, wat hen ertoe dwingt om hun bestaande oplossingen als het ware af te breken en een beter alternatief te creëren. Tabula rasa maken om concurrentieel te blijven, met andere woorden.
Alle sectoren wereldwijd worden hierdoor geïmpacteerd, dus ook de producenten van consumentengoederen; de Unilevers, Danones en Procter & Gambles van deze wereld. Bovendien is disruptie voor hen niet de enige uitdaging: ondanks het feit dat dergelijke multinationals niet gauw tenonder zullen gaan, zijn er kapers op de kust en moeten ook deze bedrijven voldoende wendbaar worden om kort op de bal te kunnen spelen.
In onderstaande topic brengt sectoranalist Benoit Debruyne een verhelderende kijk op de 3 grootste uitdagingen voor producenten van niet-cyclische consumentengoederen. Hij selecteerde voor u ook 3 bedrijven die het best gewapend zijn om met de uitdagingen in de sector om te gaan.
Download meteen onze gratis topic en ontdek hoe bedrijven in deze sector omgaan met disruptie en andere uitdagingen.