Waarom Black Friday ook voor beursgenoteerde bedrijven een rol speelt
27 nov 2019

Black Friday is sinds jaar en dag een shoppinghoogdag in de VS, maar doet door de onstuitbare opmars van e-commerce ook in onze contreien zijn intrede.
Dat deze kortingenbonanza vooral de consument en niet de distributeur ten goede komt, mag duidelijk zijn. Maar wist u dat ook beleggers deze dag maar beter in de gaten kunnen houden?
Analisten zien Black Friday – en bij uitbreiding Cyber Monday – immers als een belangrijke indicator: sterke verkopen tijdens het Black Friday-weekend doen het beste verhopen voor de totale eindejaarsverkopen en geven bovendien inzicht in het consumentenvertrouwen, klinkt het.
In dit dossier zoomt KBC Senior Financial Economist Tom Simonts in op de kersvers geïmporteerde shoppinghoogdagen in e-commerceland en onderzoekt hij wat ze precies betekenen voor de bedrijven in de sector. Afsluiten doen we met een overzicht van Europese retailbedrijven die op dit fenomeen inspelen en dus garen kunnen spinnen bij de kooplust van de consument.
Laat hieronder uw e-mailadres achter, download gratis ons dossier en sla niet enkel uw slag in de onlinewinkels, maar ook op de beurs!