Cookieverklaring Bolero
Bij Bolero vinden we het belangrijk dat u onze websites en applicaties (hierna afgekort als “app”) altijd optimaal kunt gebruiken. Daarom stemmen we de inhoud graag beter af op uw persoonlijke behoeften en voorkeuren. Hiervoor gebruiken we verschillende technieken, zoals cookies, pixels, SDK’s, local storage en soortgelijke technologieën (hierna afgekort als “cookies”).
In deze cookieverklaring leggen we uit wat cookies zijn, welke we gebruiken, hoe u uw keuze wijzigt en op welke manier Bolero uw privacy bewaakt.
Bolero maakt deel uit van KBC Bank NV.
1. Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine bestanden die uw computer, smartphone of tablet bewaart als u een website bezoekt of een app gebruikt. In die bestanden wordt informatie opgeslagen, zoals uw taalvoorkeur voor de website. Zo hoeft u die niet bij elk bezoek opnieuw te kiezen.
De cookies die Bolero plaatst zijn:
- Soms tijdelijk (sessiecookies): die worden verwijderd als u de browser of app afsluit
- Soms permanent: die blijven staan tot ze vervallen of tot u ze wist. Met permanente cookies hoeft u zich bijvoorbeeld niet altijd opnieuw aan te melden
- Soms eerstepartijcookies: dat zijn cookies gebruikt door een Bolero-domein
- Soms derdepartijcookies: dat zijn cookies die Bolero gebruikt, maar geplaatst worden door een ander domein dan Bolero
2. Welke cookies gebruikt Bolero waarvoor?
Bolero maakt een onderscheid tussen 3 soorten cookies:
Noodzakelijke cookies
Dat zijn cookies die veilig mobiel bankieren garanderen, zorgen dat onze digitale oplossingen correct werken en uw gebruiksgemak verbeteren. Die cookies zijn bijvoorbeeld noodzakelijk om uw identiteit te controleren wanneer u inlogt of om uw taalkeuze bij te houden. Hiervoor hoeft u geen toestemming te geven. U kunt die cookies niet weigeren, omdat ze essentieel zijn om onze digitale oplossingen optimaal te laten werken.
Analysecookies
Dat zijn cookies die informatie verzamelen om het gebruik van onze digitale oplossingen in kaart te brengen. Ze laten Bolero toe om onze digitale kanalen te verbeteren voor al onze gebruikers. Dat gebeurt met antwoorden op vragen, zoals ‘Hoe bereiken bezoekers onze digitale oplossingen?’ en ‘Hoelang worden onze digitale oplossingen gebruikt?’.
Overige cookies
Dat zijn cookies die u herkennen om uw voorkeuren of uw gedrag te registreren voor verschillende doeleinden:
- Functionaliteitcookies maken het surfen aangenamer, bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat Bolero u niet vraagt om een vragenlijst opnieuw in te vullen.
- Advertentie- en personalisatiecookies verzamelen informatie over uw surfgedrag om u reclame of inhoud aan te bieden die binnen uw interessesfeer valt.
- Trackingcookies worden gebruikt om uw gedrag in onze digitale oplossing te volgen.
- Socialemediacookies worden gebruikt om de relevantie van Bolero te verhogen en de efficiëntie van onze reclamecampagnes te meten op socialemediaplatformen, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram …
3. Hoe kiest u welke cookies Bolero plaatst?
We geven u zoveel mogelijk controle. Let op: weigert u cookies? Dan zijn sommige onderdelen van onze digitale oplossingen minder afgestemd op uw behoeften en voorkeuren.
Hieronder vindt u de verschillende opties.
Via de websites
Bezoekt u voor het eerst onze website? Dan kunt u cookies aanvaarden of weigeren. Wilt u daarna uw keuze aanpassen? Klik dan onderaan de website op 'Cookiekeuze wijzigen'.
Via uw browser
U kunt de installatie van cookies weigeren in uw browserinstellingen. Hoe u deze instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg eventueel de helpfunctie van uw browser, of ga via deze links direct naar de handleiding van uw browser: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome en Safari.
In bepaalde browsers kunt u er ook voor kiezen om niet gevolgd te worden door websites (‘Niet volgen’ of ‘Do not track’). Bolero houdt alleen rekening met het eigen cookiemechanisme en ondersteunt ‘Do not track’ niet.
4. Wat met uw privacy?
Bij elke samenwerking met derden, waakt Bolero erover dat derden u niet kunnen identificeren aan de hand van informatie die Bolero verzamelt via cookies.
Als Bolero persoonsgegevens verzamelt via cookies, gebeurt dat altijd in overeenstemming met de privacyverklaring van KBC Bank NV. Daarom raadt Bolero u aan om ook die verklaring door te nemen.
Bolero wil haar dienstverlening optimaal afstemmen op uw behoeften en voorkeuren. Daarvoor voegt Bolero persoonsgegevens, die zij via cookies verzamelt, toe aan de informatie die Bolero al over u heeft. Omgekeerd voegt Bolero een beperkte set van gegevens (zoals type klant, leeftijdsgroep, geslacht …) uit onze systemen toe om de digitale oplossingen te personaliseren. Bolero doet dat alleen als u ons uw toestemming geeft om cookies te gebruiken.
Als u cookies hebt geaccepteerd voor onze digitale oplossingen en later uw keuze wijzigt:
- dan stopt Bolero met het opslaan van nieuwe gegevens vanaf het moment dat u cookies weigert. Als u nadien nog eens uw cookie-keuze wijzigt en opnieuw uw toestemming geeft om cookies te gebruiken, dan voegt Bolero de nieuwe gegevens toe aan die van daarvoor.
- dan blijft Bolero de reeds opgeslagen gegevens gebruiken als u een toestemming voor “informatie op maat” hebt gegeven. Meer informatie over “informatie op maat” kunt u in de KBC-Privacyverklaring lezen.
5. Waarop is deze cookieverklaring van toepassing en wat doen bij vragen of opmerkingen ?
Deze cookieverklaring geldt voor Bolero, onderdeel van de KBC Bank NV.
Wanneer u via onze digitale oplossingen doorgaat naar een website van een derde partij, dan is hun cookiebeleid van toepassing. Als dat het geval is, dan informeert Bolero u daar op gepaste wijze over. Aangezien het eigen cookiebeleid van de derde partij van toepassing is, raadt Bolero u aan om ook hun verklaring door te nemen.
Bij vragen of opmerkingen kan u terecht bij onderstaande aanspreekpunten. Hebt u een klacht over de uitoefening van uw rechten? Dan staat ons Klachtenmanagement voor u klaar. U kan mailen, een brief sturen of een bericht sturen via de elektronische kanalen van Bolero - KBC (o.a. website, Touch, Bolero Online of de Bolero App).
Kan Klachtenmanagement uw vraag niet beantwoorden? Contacteer dan de ‘Data Protection Officer’.
KBC Bank NV - Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW BE 0462.920.226
Eerste aanspreekpunt Uw KBC-kantoor, uw KBC-verzekeringsagent of mypersonaldata@kbc.be
Klachtenmanagement Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven of klachten@kbc.be.
Data Protection Officer KBC Bank NV, Group Data Protection Unit (Group Compliance), Havenlaan 2 1080 Brussel, of dataprotection@kbc.be.
6. Hoe uw cookie-keuze wijzigen? Welke cookies gebruikt Bolero en waarom?
7. Tot slot
Bolero kan deze cookieverklaring in de toekomst altijd wijzigen, alleen de meest recente versie is van toepassing. Bolero laat u ook weten wanneer er belangrijke wijzigingen zijn en vraagt om uw toestemming als dat nodig is.
Laatste update: 31/10/2019