FAQ nieuwe Bolero-app

Goed nieuws! Het nieuwe design en de nieuwe functies van de Bolero app zijn nu ook beschikbaar op iPad. Hoe verwijder ik de oude versie en download ik de nieuwe? En wanneer is de nieuwe versie beschikbaar? Geen nood, we helpen je op weg! Dankzij de FAQ's hieronder vind je alle praktische informatie over wat je moet doen zodra de nieuwe Bolero app voor iPad beschikbaar is in de App Store.

 

1. Wat verandert er in mijn nieuwe Bolero iPad app ?

Je zal niet teleurgesteld zijn: je vindt een gloednieuw design en nog meer praktische functies. We hebben zelfs rekening gehouden met je opmerkingen en suggesties om je Bolero-app nog gebruiksvriendelijker te maken dan ooit. 

Een kleine greep uit alle vernieuwingen:

  • Je portefeuille is nog meer op jouw maat en heeft tal van personalisatiemogelijkheden.​
  • Uitgebreidere info over elk financieel product​ in de hotspot​.​
  • Alle beursnieuws van Bolero, ABM Financial news en Reuters verzameld op één plek in de app.
  • De nieuwsbrief Beurs bij 't ontbijt lees je vanaf nu ook rechtstreeks in de app.​​
  • Startende belegger? Geen nood! Op tal van plaatsen werd er uitleg voorzien om je makkelijk wegwijs te maken.​​
  • Ook voor de favorietenlijsten en koersalerts zijn er tal van extra features.

Ontdek dit en nog veel meer via de demofilmpjes.

2. Waar kan ik mijn Bolero user-id vinden?

Je Bolero user-id bestaat uit zeven cijfers en begint meestal met ‘03’,’06’, ‘09’ of ‘42’, eventueel aangevuld met een letter wanneer er meerdere titularissen van de rekening zijn (bijvoorbeeld 42xxxxxA). 

Heb je ook een Bolero-rekening van een beleggingsclub? Dan begint jouw user-id voor die rekening met 'BC' gevolgd door vijf of zes tekens en eventueel een letter bij meerdere titularissen (bijvoorbeeld BCxxxxxxA). 

Noteer voor elke Bolero-rekening dus zeker je user-id. Je kunt deze op de volgende plaatsen terugvinden:

  • Als je de huidige Bolero-app opent, zie je jouw Bolero user-id's onder je naam op het startscherm staan.
  • In de Bolero welkomstmail die je ontving bij de opening van je Bolero-rekening.
  • Ben je KBC-klant, dan kun je in KBC Mobile via Kate je Bolero user-id opvragen.
3. Vanaf wanneer is mijn nieuwe Bolero iPad app beschikbaar?

Vanaf 26 juni 2024 kan je de nieuwe Bolero app voor iPad installeren.
Ga hiervoor naar je App Store, klik op de zoekbalk en typ "Bolero voor iPad" en download de app.
Vanaf 8 juli kan je de oude iPad app niet meer gebruiken. We raden je daarom aan om de nieuwe versie tussen deze twee data te downloaden en installeren.
 

4. Hoe registreer ik me in de nieuwe Bolero-app?
  1. Noteer zeker je Bolero user-id('s), want die heb je nodig om je Bolero-rekening(en) te registreren in de nieuwe app. Als je de huidige Bolero-app voor iPad opent, zie je jouw Bolero user-id onder je naam op het startscherm staan. Ben je KBC-klant? Dan kan je ook in KBC Mobile je Bolero user-id opvragen via Kate. 

  2. Verwijder vervolgens je huidige Bolero iPad-app.  

  3. Ga naar de App Store en download de vernieuwde Bolero-app voor iPad. Je zal eenmalig moeten inloggen met itsme of je kaartlezer, maar je kan nadien makkelijk met TouchID, Face ID of pincode gebruikmaken van de nieuwe Bolero-app op je iPad.   

5. Welke versie van iOS heb ik nodig?

Volgende minimumvereisten zijn van toepassing:

  • iPhone & iPad-versies: minimaal iOS 16.4.
  • Android: minimaal Android 8. 

Om veiligheidsredenen werkt de app niet op toestellen met oudere versies. Heb je een toestel dat niet meer voldoet aan de minimumvereisten? Uiteraard kan je dan nog altijd gebruik maken van het Bolero-webplatform

6. Kan ik nog steeds het Bolero-webplatform blijven gebruiken?

Naast de Bolero app voor iPhone/Android en iPad, zal je nog steeds gebruik kunnen maken van je vertrouwde Bolero-webplatform. 

7. Heb je nog vragen, lukt er iets niet of zit je met een technisch probleem?

Bekijk dan zeker de pagina met demofilmpjes of contacteer Bolero via 02 303 33 00.

Indien de app tijdelijk niet zou functioneren kan je altijd blijven gebruikmaken van het Bolero-webplatform. Uiteraard zullen we er alles aan doen om mogelijke problemen zo snel mogelijk op te lossen.