FAQ nieuwe Bolero-app

Jouw vertrouwde Bolero-app krijgt een nieuw logo, een nieuw design en wordt nog belegvriendelijker. Maak je dus geen zorgen als je Bolero-app er binnenkort anders uitziet. In onderstaande veelgestelde vragen vind je enkele praktische zaken hoe je te werk kunt gaan zodra de vernieuwde Bolero-app beschikbaar is.

1. Wat verandert er in mijn nieuwe Bolero-app?

Je Bolero-app zal volledig vernieuwen. Zo krijgt je app een nieuw logo, een eigentijdsdesign en hebben we rekening gehouden met jullie feedback en talrijke suggesties om de Bolero-app nog gebruiksvriendelijker te maken. Alle vertrouwde functionaliteiten worden behouden en toegankelijker gemaakt.

Een kleine greep uit alle vernieuwingen:

  • Je portefeuille is nog meer op jouw maat en heeft tal van personalisatiemogelijkheden.​
  • Uitgebreidere info over elk financieel product​ in de hotspot​.​
  • Alle beursnieuws van Bolero, ABM Financial news en Reuters verzameld op één plek in de app.
  • De nieuwsbrief Beurs bij 't ontbijt lees je vanaf nu ook rechtstreeks in de app.​​
  • Startende belegger? Geen nood! Op tal van plaatsen werd er uitleg voorzien om je makkelijk wegwijs te maken.​​
  • Ook voor de favorietenlijsten en koersalerts zijn er tal van extra features.

Ontdek dit en nog veel meer via de demofilmpjes.

2. Waar kan ik mijn Bolero user-id vinden?

Je Bolero user-id bestaat uit zeven cijfers en begint meestal met ‘03’,’06’, ‘09’ of ‘42’, eventueel aangevuld met een letter wanneer er meerdere titularissen van de rekening zijn (bijvoorbeeld 42xxxxxA). 

Heb je ook een Bolero-rekening van een beleggingsclub? Dan begint jouw user-id voor die rekening met 'BC' gevolgd door vijf of zes tekens en eventueel een letter bij meerdere titularissen (bijvoorbeeld BCxxxxxxA). 

Noteer voor elke Bolero-rekening dus zeker je user-id. Je kunt deze op de volgende plaatsen terugvinden:

  • Als je de huidige Bolero-app opent, zie je jouw Bolero user-id's onder je naam op het startscherm staan.
  • In de Bolero welkomstmail die je ontving bij de opening van je Bolero-rekening.
  • Ben je KBC-klant, dan kun je in KBC Mobile via Kate je Bolero user-id opvragen.
3. Vanaf wanneer is mijn nieuwe app beschikbaar en wanneer kan ik deze updaten?

Zodra de nieuwe Bolero-app er is, zal er een update beschikbaar zijn in de App/Play Store. Wanneer de update juist beschikbaar is voor jou in de App of Play Store, is voor iedereen verschillend. Je zal de update voor eind februari mogen verwachten.

  • Het apparaat heeft verbinding met een wifi-netwerk.
  • Het apparaat wordt opgeladen.
  • Het apparaat is inactief (dat wil zeggen: het wordt niet actief gebruikt).
  • De app die wordt geüpdatet, wordt niet uitgevoerd op de voorgrond.

Meestal controleert je toestel één keer per dag op app-updates, dus het kan tot 24 uur duren voordat een app-update wordt toegevoegd aan de updatewachtrij. Nadat een app-update aan de wachtrij is toegevoegd, wordt de update automatisch uitgevoerd wanneer aan de bovenstaande voorwaarden wordt voldaan.

4. Hoe registreer ik me opnieuw in de nieuwe Bolero-app?

Open de Bolero-app op je toestel, tik op “aanmelden”, selecteer je cookie instellingen, aanvaard de gebruiksvoorwaarden en selecteer je identificatiemethode. Daarvoor kun je gebruik maken van itsme of je KBC-kaartlezer als je ook KBC-klant bent. Geef je Bolero user-id in en bevestig je identiteit. Kies je 5-cijferige pincode en bepaal of je fingerprint of gezichtsherkenning wil activeren. Klaar! Je kunt aan de slag met de nieuwe Bolero-app.

Bekijk de verschillende stappen ook in het volgende demofilmpje.

5. Hoe zet ik automatische app updates uit?

Als je de nieuwe Bolero-app liever updatet op een moment dat je zelf kiest, kun je automatische app updates uit zetten. Lees hier hoe je dat doet voor iOS (iPhone) en hier voor Android. Als je je app updatet naar de nieuwste versie, krijg je toegang tot de nieuwste functies en wordt de app-beveiliging en -stabiliteit verbeterd.

6. Welke versie van iOS/Android heb ik nodig?

Voor iOS is het belangrijk dat je minstens over iOS 16 beschikt om de nieuwe Bolero-app te gebruiken. Voor Android is dat minstens Android 8. Om veiligheidsredenen werkt de app niet op toestellen met oudere versies.

Heb je een toestel dat niet meer voldoet aan de minimumvereisten? Uiteraard kan je dan nog altijd gebruik maken van het Bolero-webplatform. Je zal merken dat ook hier het nieuwe design en logo weldra zal toegepast worden, maar alle functionaliteiten blijven behouden.

 

7. Kan ik nog steeds het Bolero-webplatform blijven gebruiken?

Naast de Bolero-app zal je nog steeds gebruik kunnen maken van je vertrouwde Bolero-webplatform. Je zal merken dat ook hier het nieuwe design en logo weldra zal toegepast worden, maar alle functionaliteiten blijven behouden.

8. Heb je nog vragen, lukt er iets niet of zit je met een technisch probleem?

Bekijk dan zeker de pagina met demofilmpjes of contacteer Bolero via 02 303 33 00.

Indien de app tijdelijk niet zou functioneren kan je altijd blijven gebruikmaken van het Bolero-webplatform. Uiteraard zullen we er alles aan doen om mogelijke problemen zo snel mogelijk op te lossen.