Hoe verloopt de debetprocedure?
Als uw Bolero rekening langer dan vijf werkdagen een negatief saldo vertoont, dan zult u een brief ontvangen van Cliëntenservice met de vraag uw rekening aan te zuiveren. Voor uw beschikbaar saldo om orders te plaatsen wordt dan niet langer rekening gehouden met 30% van uw portefeuille.
Blijft uw debetsaldo bestaan of verder oplopen, dan krijgt u later een aangetekende brief met een mogelijke verkoop van (een deel van) uw portefeuille tot gevolg.
Een debetsaldo aanzuiveren kan enerzijds door de nodige cash over te schrijven of anderzijds door een verkooporder voor minstens dat bedrag te plaatsen.
Bij een verkooporder komt het nettoverkoopbedrag terecht bij uw 'Bedragen niet op valuta'. Zodra de som van uw bedragen op valuta en die niet op valuta weer positief is, wordt opnieuw uw 30% flexibiliteit geactiveerd. De debetprocedure blijft echter doorlopen tot zowel uw rekening 'Bedragen op valuta' als die 'Bedragen niet op valuta' elk een positief saldo tonen. We raden dan ook aan nog even te wachten met het plaatsen van nieuwe aankooporders tot uw rekening bij 'Bedragen op valuta' opnieuw positief staat.