Mijn order werd geannuleerd. Hoe komt dit?
Een order kan om verschillende redenen geannuleerd zijn.
- Bijvoorbeeld wanneer je een dagorder had ingegeven na sluiting van de beurs, in het weekend of op een feestdag.
- Niet-uitgevoerde orders vervallen automatisch na het verstrijken van de geldigheidsdatum.
- Mogelijk was de limietkoers fout of wijkt die te ver af. De meeste beurzen laten geen limietkoers toe die meer dan 10% verschilt van de laatste koers (of van de Bid of Ask).
- De beurs in Londen noteert in pence, dus je limietkoers moet ook zijn ingegeven in pence (GBp), niet in pond (GBP). Zet geen puntjes tussen duizendtallen en gebruik een komma voor decimalen. Eén pond = 100 pence.
- Een aantal beurzen annuleert automatisch uitstaande orders op ex-coupondatum omdat de prijs van het effect dan zakt met de couponwaarde en uitstaande limietkoersen daar geen rekening mee houden.
- Tijdens Trading At Last aanvaardt de beurs enkel limietorders aan de fixingprijs; andere orders worden automatisch geannuleerd. De Trading At Last-periode loopt op Euronext van 17:35u t/m 17:40u en op de Fixingmarkt van 11:30:30u t/m 15u en van 16:30:30u t/m 17:30u. Buiten deze periode kan je eender welk order ingeven.