Welke veiligheidsmaatregelen neemt Bolero tegen toenemende internetfraude?
Beleggen en bankieren via internet is gemakkelijk en snel. Toch moet u als cliënt ook rekening houden met toenemende internetfraude. Bolero heeft alvast de nodige maatregelen ondernomen om uw transacties met de grootste veiligheid te kunnen doorvoeren.
- Zo logt u aan op de beveiligde website van Bolero en plaatst u al uw orders met itsme of een digipass. Deze moderne, betrouwbare en persoonlijke rekenmachine genereert op een uiterst veilige manier een unieke, digitale handtekening die slechts een minuut geldig is.
- Ook wordt uw internetsessie automatisch verbroken als u na enkele minuten niet meer actief bent op de website.
- Alle gegevens die over het internet verzonden worden, worden volledig gecodeerd.
- Er zijn ook tal van onzichtbare veiligheidsmechanismes. U kunt bijvoorbeeld enkel geld overschrijven van uw Bolero rekening naar een rekeningnummer dat u vooraf opgegeven heeft bij de opening van uw rekening.
- Bolero is ook erg streng bij allerhande identiteitscontroles: zo is het belangrijk dat wijzigingen van persoonlijke gegevens (e-mailadres, telefoonnummer, ...) steeds online of door middel van een gehandtekende opdracht door te geven. Uw handtekening moet overeenkomen met de handtekening van uw identiteitskaart.
Als uw digipass zoek raakt of uw smartphone gestolen wordt, gelieve dan zo snel mogelijk de Bolero Orderdesk te verwittigen op het nummer 02 303 33 00 of via info@bolero.be om uw digipass of de Bolero-app op uw smartphone te blokkeren.