do. 6 aug 2020

Adidas realiseerde over het voorbije kwartaal een iets beter dan verwachte omzet van 3,58 miljard euro. Vooral in Noord-Amerika lag de omzet een stuk hoger dan verwacht. Het operationeel verlies kwam met 333 miljoen euro onder de verwachtingen uit. De brutomarge bedroeg 51% in vergelijking met 53,5% een jaar eerder, maar kwam wel boven de verwachte 49,8% uit.
Vooruitzichten
Voor het derde kwartaal verwacht het management een omzetdaling van 5 à 9% en een operationeel resultaat tussen 600 en 700 miljoen eur, in de veronderstelling dat de winkels open kunnen blijven en dat het aantal winkelbezoeken geleidelijk blijft toenemen. Voor het volledige boekjaar kan de groep nog steeds geen vooruitzichten geven.
De visie van KBC Asset Management
Door de bblijft de visibiliteit voor Adidas op korte termijn beperkt. Om de impact enigszins te verkleinen, snoeit de groep in de kosten voor bijv. marketing en leases en past het productlanceringen aan.
Hoewel analiste Nathalie Bally op korte termijn nog enige volatiliteit verwacht, gelooft ze dat Adidas op langere termijn zijn positieve groeitraject kan verderzetten. De groep blijft profiteren van de 'athleisure'-trend en positioneert zich steeds beter op de Amerikaanse markt. KBC AM verwacht ook dat de sterke groei in China en binnen het e-commercekanaal zal aanhouden.
Het "Houden"-advies met koersdoel van 255 euro wordt bij KBC AM bevestigd.