di. 9 nov 2021
10:05

Carrefour investeert 3 miljard euro in digitalisering
- De Franse supermarktgroep Carrefour zal tussen 2022 en 2026 zo’n 3 miljard euro spenderen om de digitale handel verder uit te breiden. Daardoor verhoogt Carrefour zijn totale jaarlijkse investeringsdoelstelling tot ongeveer 1,7 miljard euro, aan de bovenkant van een marge van 1,5-1,7 miljard euro, die begin 2021 werd bekendgemaakt. Carrefour deed de aankondiging voorafgaand aan zijn Digital Day met investeerders.
AstraZeneca krijgt voorlopige goedkeuring voor antilichaamcocktail tegen COVID-19 in Australië
- AstraZeneca's antilichaamcocktail tegen COVID-19 kreeg zijn eerste goedkeuring voor registratie in Australië. De Australische Therapeutic Goods Administration verleent voorlopige goedkeuring aan de Brits-Zweedse medicijnmaker voor zijn antilichaamcocktail, EVUSHELD. Dat is het eerste beschermende shot en dus anders dan het klassieke vaccin tegen COVID-19.
HSBC Holdings investeert 3,5 miljard dollar in vermogens- en private bankingactiviteiten
- HSBC Holdings ligt volgens mediaberichten voor op haar aanwervingsschema van personeel voor haar Chinese "retail wealth management"-activiteiten. Het onderzoekt ook of het opnieuw kan instappen in de private bankingactiviteiten in India. In het kader van de strategie onder leiding van Group CEO Noel Quinn investeert HSBC 3,5 miljard dollar in haar vermogens- en private bankingactiviteiten, in lijn met haar ambitie om tegen 2025 de grootste vermogensbeheerder van Azië te worden.
Ambu mikt op organische groei van 15 à 19% in 2021
- Het Deense medtechbedrijf Ambu boekte in het voorbije kwartaal een bedrijfswinst van 4 miljoen Deense kroon. Vooruit kijkend mikt de groep voor het huidige boekjaar op een organische groei van 15%-19% en een bedrijfswinstmarge van 7-9%. De organische groei zal worden aangedreven door de meest recente productlanceringen van Visualization, terwijl Anaesthesie en PMD naar verwachting positief zullen worden beïnvloed door een geleidelijk normaliserende vraag. De groep verwacht een negatieve impact van de grondstofinflatie en aanhoudend hoge bevoorradingskosten.
Munich Re voorspelt grotere impact van COVID-19 op herverzekeringsactiviteiten
- De Duitse herverzekeringsgroep Munich Re voorspelde meer COVID-19-gerelateerde verliezen in zijn herverzekeringsactiviteiten dan eerder verwacht, maar zei dat de algemene winstdoelstelling voor 2021 haalbaar was. De nettowinst kwam in het derde kwartaal uit op 366 miljoen euro, vergeleken met 199 miljoen euro een jaar eerder.
Associated British Foods ziet stijging van omzet en winst bij Primark in 2022
- Associated British Foods voorspelt een aanzienlijke stijging van de omzet en winst bij haar Primark-modeketen in het nieuwe boekjaar, nadat de prestaties voor 2020-21 een deuk hadden opgelopen door winkelsluitingen als gevolg van de coronapandemie. De groep verwacht dat de omzet van Primark zal stijgen met ten minste 2 miljard pond die tijdens de crisis door sluitingen verloren is gegaan. De aangepaste operationele marge zal herstellen tot meer dan 10%. De omzet en winst daalden in 2020-21 met respectievelijk 5% en 11%. In de marge van de cijfers kondigde de groep aan een speciaal dividend te willen uitkeren.