wo. 30 jan 2019

LVMH rapporteerde over het vierde kwartaal een sterke organische omzetgroei van 9%, in lijn met de verwachtingen. Verrassend waren de zeer sterke resultaten voor de grootste afdeling ‘Mode & Lederwaren’(+17% vs. prognose +8 à 12%), wat duidt op een stijging van het marktaandeel voor de merken LV en Dior. Over de eerste jaarhelft bedroeg de groei voor die afdeling 16%; over het derde kwartaal was dat 14%. Ook positief is dat de groei in China sterk blijft. De afdeling van wijn en sterke drank alsook Sephora kenden over het voorbije kwartaal een mindere performance.
Over het volledige boekjaar 2018 werd een totale omzet van 46,8 miljard EUR en een organische omzetgroei van 11% gerealiseerd. De operationele winst bedroeg 10 miljard EUR en de operationele winstmarge kon met 1,9% versterken tot 21,4%. De nettowinst kwam uit op 6,4 miljard EUR, een toename van 18%. De groep verhoogt het dividend met 20%.
De visie van KBC Asset Management
Analiste Nathalie Bally behoudt de positieve visie op LVMH en gelooft dat de groep nog verder zal kunnen profiteren van de aantrekkelijke markt in China en de sterke vraag naar Louis Vuitton. Ook de integratie van Dior en een betere performance binnen de drankendivisie bieden verder opwaarts potentieel. In vergelijking met de bredere sector is het aandeel niet duur en de brede diversificatie van de groep geeft het een defensiever profiel binnen de sector.
Het advies bij KBC AM is "Kopen", bij een koersdoel van 340 EUR.