do. 21 nov 2019

Net voor de beurs in de VS de deuren opent, blikken we even terug op hoe de Amerikaanse beursindexen de vorige handelsdag presteerden.
Target (+14%) verhoogde de verwachtingen voor het volledige boekjaar nadat de groep beter dan verwachte kwartaalcijfers publiceerde. De groep verwacht veel van de eindejaarsverkopen, onder meer dankzij de inspanningen op het vlak van de leveringen op de dag van bestelling en de vernieuwde winkels. Over de voorbije drie maanden klopte de groep alvast de verwachtingen voor de vergelijkbare omzetgroei: 4,5% in plaats van 3,6%.
Nog beter dan verwachte cijfers bij Lowe’s (+3,9%). Die ging in tegenstelling tot Home Depot een dag eerder wel boven de lat en verhoogde ook de verwachtingen voor het volledige boekjaar. De groep sleutelde aan het assortiment waardoor het meer aannemers kon aantrekken. De winst per aandeel van 1,41 dollar ging boven de lat van 1,35 dollar, maar met een vergelijkbare omzetgroei van 2,2% bleef de groep wel onder de verwachte 3,1%.
Volgens mediaberichten heeft LVMH zijn bod op Tiffany&Co (+3,5% nabeurs) opgetrokken van 14,5 tot bijna 16 miljard dollar en zou daarmee de deur geopend hebben voor een due diligence. Die deur bleef aanvankelijk gesloten omdat Tiffany & Co de biedprijs van 120 dollar per aandeel in contanten te laag vond. Aan 130 dollar kan er blijkbaar wel gesproken worden. De betrokken bedrijven gaven geen commentaar op het bericht.
‘s Werelds grootste chipmaker Intel (-0,8%) worstelt in zijn fabrieken om te voldoen aan de vraag naar pc-chips. Intel gaf dit jaar prioriteit aan de rendabelste chips, wat bij andere divisies tekorten veroorzaakte. Intel zet naar eigen zeggen de nodige stappen met het uitbreiden van de productiecapaciteit. Dat zorgt voor een groter aanbod in de tweede jaarhelft. Maar dat is volgens Intel nog niet genoeg om de aanhoudende marktgroei het hoofd te kunnen bieden.
De Amerikaanse betaaldienst PayPal (-0,8%) neemt HoneyScienceCorporation over voor 4 miljard dollar. Honey is een snel groeiend platform waarmee gebruikers koopjes kunnen vinden wanneer ze online winkelen. De tool, die maandelijks actief wordt gebruikt door ongeveer 17 miljoen mensen, is momenteel inzetbaar op de websites van ongeveer 30.000 online retailers.