FAQ Bolero-app voor iOS-gebruikers
Hieronder in de FAQ’s vind je alle praktische informatie over wat je moet doen zodra de nieuwe update van de Bolero-app beschikbaar is in de App Store.
1. Wat verandert er in de Bolero-app voor iOS?
De Bolero-app voor iOS-gebruikers zal onder dezelfde omgeving als de apps van KBC geplaatst worden in de App Store via een update van de app. Hierdoor zal je eenmalig jouw Bolero-rekening(en) opnieuw moeten registreren in de Bolero-app.
De huidige functionaliteiten in de Bolero-app blijven behouden. Je zal dus verder geen verschil merken in gebruik.
2. Waar kan ik mijn Bolero user-id vinden?
Je Bolero user-id bestaat uit zeven cijfers en begint meestal met ‘03’,’06’, ‘09’ of ‘42’, eventueel aangevuld met een letter wanneer er meerdere titularissen van de rekening zijn (bijvoorbeeld 42xxxxxA).
Heb je ook een Bolero-rekening van een beleggingsclub? Dan begint jouw user-id voor die rekening met 'BC' gevolgd door vijf of zes tekens en eventueel een letter bij meerdere titularissen (bijvoorbeeld BCxxxxxxA).
Noteer voor elke Bolero-rekening dus zeker je user-id. Je kunt deze op de volgende plaatsen terugvinden:
- Als je de huidige Bolero-app opent, zie je jouw Bolero user-id's onder je naam op het startscherm staan.
- In de Bolero welkomstmail die je ontving bij de opening van je Bolero-rekening.
- Ben je KBC-klant, dan kun je in KBC Mobile via Kate je Bolero user-id opvragen.
- Gebruik je het Bolero-webplatform? Als je jouw user-id hebt opgeslagen bij het aanmelden, vind je die daar ook terug.

3. Vanaf wanneer is de update van de Bolero-app voor iOS-gebruikers beschikbaar?
Begin februari 2025 treedt de omschakeling in werking via een app-update. Zodra de update van de Bolero-app beschikbaar is, brengen we je op de hoogte. Hou dus zeker je mailbox in de gaten en noteer alvast jouw Bolero-user-id(‘s) om gemakkelijk over te schakelen.
Afhankelijk van je instellingen zal de app-update al dan niet automatisch gebeuren. Zorg er zeker voor dat je de update snel doorvoert om de app te kunnen blijven gebruiken.
4. Hoe registreer ik me in de Bolero-app voor iOS?
- Noteer zeker je Bolero user-id('s), want die heb je nodig om je Bolero-rekening(en) te registreren in de nieuwe app. Als je de huidige Bolero-app opent, zie je jouw Bolero user-id onder je naam op het startscherm staan. Ben je KBC-klant? Dan kan je ook in KBC Mobile je Bolero user-id opvragen via Kate.
- Ga naar de App Store en update de Bolero-app. Dit gebeurt automatisch tenzij je automatische app-updates op je toestel hebt uitgeschakeld.
- Open de Bolero-app en registreer je Bolero-rekening(en). Je zal eenmalig moeten inloggen met itsme of je kaartlezer, maar je kan nadien makkelijk met TouchID, Face ID of pincode gebruikmaken van de nieuwe Bolero-app.
Je kan de verschillende stappen bekijken in volgend demofilmpje.
5. Hoe zet ik automatische app-updates uit?
Als je de nieuwe Bolero-app liever updatet op een moment dat je zelf kiest, kun je automatische app updates uit zetten. Lees hier hoe je dat doet voor iOS (iPhone). Als je je app updatet naar de nieuwste versie, krijg je toegang tot de nieuwste functies en wordt de app-beveiliging en -stabiliteit verbeterd.
6. Kan ik nog steeds het Bolero-webplatform blijven gebruiken?
Naast de Bolero app voor iPhone en iPad, zal je nog steeds gebruik kunnen maken van je vertrouwde Bolero-webplatform.
7. Heb je nog vragen, lukt er iets niet of zit je met een technisch probleem?
Bekijk dan zeker de pagina met demofilmpjes of contacteer Bolero via 02 303 33 00.
Indien de app tijdelijk niet zou functioneren kan je altijd blijven gebruikmaken van het Bolero-webplatform. Uiteraard zullen we er alles aan doen om mogelijke problemen zo snel mogelijk op te lossen.