Het wijzigen van een tegenrekening kan door oplichters gebruikt worden om gelden op frauduleuze wijze over te zetten. Om dit risico te verminderen staat Bolero niet meer toe dat klanten hun tegenrekening online wijzigen.
Wil je graag je tegenrekening wijzigen dan kan dit door gebruik te maken van het formulier "Wijziging tegenrekening" dat je terugvindt in het documentcenter. Dit formulier dien je gehandtekend terug te bezorgen per email (administratie@bolero.be).
Dit is een lichte wijziging tegenover de vorige procedure maar we proberen hiermee de dienstverlening van Bolero op een hoog niveau te houden ondanks dit extra beschermingsmechanisme tegen mogelijke fraude.
Wapenen tegen toekomstige vormen van fraude
Gelieve ook onderstaande info door te nemen om jezelf te wapenen tegen toekomstige vormen van fraude:
Oplichters contacteren voortdurend mogelijke slachtoffers per telefoon of e-mail. Ze doen zich voor als medewerker van KBC Bank, Bolero of Cardstop en vertellen dat er fraude is met je rekening. Er staat zogezegd een overschrijving voor een groot bedrag klaar om uitgevoerd te worden en ze vragen dat je zelf het nodige doet om zo je geld te beveiligen. Ga daar niet op in.
Als Bolero of KBC fraude vaststelt stoppen we die zelf. De fraudedienst belt je enkel om te vragen of je een bepaalde betaling of transfer hebt ingegeven of niet. We vragen je nooit om iets anders te doen.
Weet dat Bolero of KBC je nooit zal vragen om:
Je geld over te schrijven naar een nieuwe (Bolero)rekening
De codes die je aanmaakt met je digipas door te geven
Het toestel waarmee je verrichtingen doet over te nemen
De annulatie van een frauduleuze betaling te bevestigen met itsme®
Bij jou thuis langs te komen om je kaarten of toestellen waarmee je verrichtingen doet op te halen
- De pincode van je debet- of kredietkaart te delen
Heb je toch één van bovenstaande acties uitgevoerd, bel dan meteen Secure4u op het nummer +32 16 432 000. Onze medewerkers zijn de klok rond bereikbaar.