Log in met itsme® op de Bolero-website

Machtig makkelijk om een snelle blik te werpen op de beurs en uw portefeuille, en dat zonder uw kaartlezer of digipass boven te moeten halen. 

itsme-app

1. Maak een itsme®-account aan

Download de gratis itsme®-app en maak uw persoonlijke itsme®-account aan en koppel die aan uw simkaart. Om uw itsme®-app te beveiligen kiest u een vijfcijferige pincode of gebruikt u vingerafdruk (touch-id). 
 
Een handig stappenplan en tutorial hoe u aan de slag kunt met itsme® vindt u op hun website

2. Koppel eenmalig uw itsme® aan Bolero

Om te kunnen inloggen met itsme® op Bolero, moet u eenmalig itsme® activeren als loginmethode. Log in met uw kaartlezer of digipass op het Bolero-platform en activeer itsme® onder “Instellingen” – “Mijn profiel” - “Loginmethode”. U zult de koppeling tussen Bolero en itsme even moeten bevestigen in uw itsme®-app.   

3. Login met itsme®

Kies voor “itsme®” op het Bolero login-scherm. U geeft uw Bolero User-Id in en wordt doorverwezen naar de itsme®-website om uw gsmnummer in te voeren. Bevestig de notificatie in de itsme®-app en u bent meteen ingelogd bij Bolero. Voor een uitgebreider stappenplan kunt u hier terecht. 

1. Wat is itsme® ?
De vier Belgische grootbanken (KBC, Belfius, ING en BNP Paribas Fortis) en drie telecomoperatoren (Proximus, Telenet en Orange Belgium) hebben de krachten gebundeld in het consortium Belgian Mobile ID, met als doel een mobiele identiteit te ontwikkelen. Het resultaat is de app itsme®
 
De itsme®-app is een mobiele versie van uw identiteitskaart; uw identiteitskaart wordt als het ware ingebouwd in uw smartphone. In plaats van overal andere wachtwoorden, gebruikersnamen, kaartlezers te moeten gebruiken om op internet actief te zijn, kunt u dankzij itsme® overal met een en dezelfde code inloggen, transacties bevestigen en officiële documenten ondertekenen. 
 
Itsme werkt alleen als u gebruik maakt van 3 elementen: uw smartphone, uw sim-kaart en uw unieke itsme®-code. Die unieke combinatie zorgt ervoor dat u in alle veiligheid via de itsme®-app uw identiteit digitaal kunt bewijzen.  Meer informatie over itsme zelf kunt u lezen op de website van itsme
2. Waarom werkt Bolero met itsme®?

Bolero wil u het beleggersleven zo machtig makkelijk maken. Ook al is de Bolero-app al erg populair, toch merken we dat veel klanten tijdens de beursdag hun gewone computer gebruiken voor Bolero. Dankzij itsme® hoeft u nu niet steeds uw digipass of KBC-kaartlezer op zak te hebben om na te gaan hoe de beurs ervoor staat of om uw portefeuille te raadplegen op de Bolero-website. 

3. Waarvoor kan ik bij Bolero itsme® gebruiken?
Momenteel kunt u met de itsme® app enkel inloggen op de Bolero-transactiewebsite. Machtig makkelijk om een snelle blik te werpen op de beurs of uw portefeuille zonder dat u uw kaartlezer hoeft bij te hebben! 
 
In een volgende fase wordt er ook bekeken dat u itsme® kunt gebruiken om transacties te bevestigen of contracten te ondertekenen. 
4. Hoe kan ik met itsme® inloggen bij Bolero?

Dankzij itsme® hebt u uw digipass of kaartlezer niet meer nodig om in te loggen op de Bolero-transactiewebsite en zo een blik te werpen op uw Bolero-portefeuille of de beurs.

Hoe gaat u te werk?

1. Download the itsme®-app en maak uw itsme® account aan

U moet uiteraard eerst een itsme® account hebben om in te kunnen loggen bij Bolero. Bekijk de tutorial op itsme.be of bekijk het stappenplan. > Lees hier hoe maak ik een itsme® account aan?

2. Eenmalig moet u uw itsme® koppelen aan Bolero

Log in met uw kaartlezer of digipass op de Bolero-website.

Ga naar “Instellingen” onder  en klik op de tab “Mijn profiel” en vervolgens op “loginmethode”.

3. Klik op de knop “Activeer itsme®” – u komt op de website van itsme®. Geef er uw gsmnummer in dat u voor uw itsme® account gebruikt hebt.

Identificeer jezelf

4. U krijgt een notificatie in uw itsme®-app. U kunt zo zien welke data Bolero van itsme® doorgestuurd krijgt van u en die wij achterliggend gebruiken om uw identiteit te dubbelchecken. Bevestig de activatie met uw vijfcijferige itsme® pincode of via vingerafdruk.

 

5. Vervolgens zal u in uw instellingenmenu zien dat itsme® geactiveerd is als loginmethode voor Bolero.

3. Log in met itsme®

1. Ga naar het loginscherm en kies voor itsme®. Geef vervolgens uw Bolero User-ID in. U kunt uw  User-ID ook bewaren voor de toekomst.

Inloggen met Bolero
Inloggen met itsme

2. Klik op “Inloggen met itsme”

3. U wordt naar de itsme® website geleid. Geef er het gsmnummer in waarmee u uw itsme®-account geactiveerd hebt.

Identificeer jezelf

4. U krijgt een notificatie in uw itsme®-app. Bevestig die met uw vijfcijferige itsme®-pincode of via vingerafdruk.

    

5. Als alles goed loopt, krijgt u een ok-boodschap in uw itsme®-app en landt u op de homepagina van het Bolero-transactieplatform.

5. Hoe maak ik een itsme® account aan?

Op de website van itsme vindt u stap per stap uitleg hoe u een itsme®-account kunt aanmaken. U kunt er ook een korte tutorial bekijken. Hieronder zetten we het al kort even voor u op een rij.

1. Maak uw itsme® account aan

  1. Download de gratis app via de App Store of Google Play.
  2. Voer uw gsm-nummer in de app in.
  3. Link uw identiteitsgegevens via één van de bankpartners van itsme of met uw eID.
  4. Voer de controlecode in die u via een sms ontvangt.
  5. Kies nu uw persoonlijke itsme®-code (5 cijfers) om uw app te beveiligen of stel bevestiging met vingerafdruk (touch-ID) in.

 

2. Koppel uw itsme®-account aan uw sim-kaart om uw transacties op-en-top veilig te laten verlopen

  1. Als uw simkaart klaar is voor de koppeling, krijg je een melding met een code.
  2. Noteer deze code. U zult ze in een volgende stap moeten invoeren.
  3. Geef de controlecode in die u juist op uw scherm zag.
  4. Bevestig de koppeling van uw simkaart met uw vijfcijferige itsme®-code.
6. Wie kan itsme® gebruiken om in te loggen?

Itsme® zal gebruikt kunnen worden door:

  • Alle meerderjarige Belgen die over een elektronische identiteitskaart beschikken
  • Alle vreemdelingen die over een vreemdelingenkaart beschikken
  • Iedereen die een geldige face-to-face identiteitscheck hebben ondergaan bij een van de identiteitsregistreerders van itsme (in een eerste fase één van de 4 Belgische grootbanken).

Je hebt ook een Belgische simkaart en een gsm/smartphone nodig.

7. Het lukt niet om met itsme in te loggen bij Bolero. Ik krijg een foutmelding.
  • Hebt u itsme® al als loginmethode geactiveerd bij uw Bolero “Instellingen”? Om in te kunnen loggen met itsme® moet u eerst Bolero koppelen aan uw itsme® account. Hoe doet u dat?
    • Log in op het Bolero-platform met uw Bolero-digipass of KBC/CBC-kaartlezer.
    • Klik op (Instellingen) en vervolgens op de tab “Mijn profiel” en “Loginmethode”. Klik op de knop “activeer itsme”. U zult naar de itsme®-website doorgestuurd worden. Vul uw gsmnummer in. U krijgt vervolgens een notificatie naar uw gsm gestuurd. Bevestig die met uw vijfcijferige itsme®-code of via vingerafdruk. Vervolgens zult u onder de Instellingen een groene hendel zien verschijnen. U kunt hier te allen tijde itsme® opnieuw deactiveren als loginmethode.
  • Kijk even na of u geen foute Bolero User-ID heeft ingegeven om in te loggen.
  • Staat het bovenstaande allemaal goed? Contacteer dan de Bolero Orderdesk op 0800 628 16. Zij kijken het graag verder voor u na.
8. Hoe verzekert itsme® de veiligheid?

Itsme® koppelt de bewezen efficiëntie van de betaalkaart aan de veiligheidstechnologie van de simkaart. Itsme® werkt alleen met de juiste combinatie van uw gsm, uw simkaart en uw persoonlijke itsme®-code. Als een van die elementen ontbreekt, wordt uw digitale itsme® identiteit meteen geblokkeerd.

Mobiele interacties met itsme® lopen niet zomaar over het gewone internet, ze maken bijkomend gebruik van de hoogbeveiligde simkaart en netwerk van de mobiele operatoren.

9. Waar kan ik meer informatie vinden over itsme?

Wilt u meer informatie over hoe itsme werkt, hoe u een itsme® account kunt aanmaken of eventueel blokkeren, dan kunt u terecht op de website van itsme. U vindt er ook een uitgebreide lijst aan veelgestelde vragen.

Hebt u problemen om uw itsme® account aan te maken? Dan kunt u ook bij itsme® terecht op het nummer 02/657.32.13 (maandag – vrijdag van 8 tot 18 uur).