Gebruik itsme® op het Bolero-platform

Machtig makkelijk om een snelle blik te werpen op de beurs en uw portefeuille, transacties te ondertekenen en de apps te registeren.
Dankzij itsme® hebt u uw digipass niet langer nodig! Hoe dat kan? We helpen u graag op weg.

itsme-app

1. Maak een itsme®-account aan

Download de gratis itsme®-app en maak uw persoonlijke itsme®-account aan en koppel die aan de simkaart van uw smartphone. Om uw itsme®-app te beveiligen kiest u een vijfcijferige pincode of gebruikt u uw vingerafdruk (touch-id). 
 
Een handig stappenplan en video hoe u aan de slag kunt met itsme® vindt u op hun website

2. Log in met itsme®

Kies voor “itsme®” op het Bolero login-scherm. U geeft uw Bolero User-Id in en u wordt doorverwezen naar de itsme®-website om uw gsmnummer in te voeren. Controleer en bevestig de notificatie in de itsme®-app op uw smartphone en u bent meteen ingelogd bij Bolero. Voor een uitgebreider stappenplan kunt u hier terecht. 

3. Onderteken transacties en contracten met itsme®

Kies voor “itsme®” bij het tekenen of bevestigen van een order of contract. Daarna wordt u doorverwezen naar itsme®. Controleer en bevestig de notificatie in de itsme®-app op uw smartphone. Zo, uw transactie of contract is meteen ondertekend!

4. Registreer de Bolero-app met itsme®

Ook de Bolero-app registreert u machtig makkelijk op uw smartphone of tablet met itsme®. U vult uw User-Id in op de Bolero-app en geeft uw gsmnummer in via itsme®. Itsme® leidt u daarna verder doorheen het registratieproces.

1. Wat is itsme® ?
De vier Belgische grootbanken (KBC, Belfius, ING en BNP Paribas Fortis) en drie telecomoperatoren (Proximus, Telenet en Orange Belgium) hebben de krachten gebundeld in het consortium Belgian Mobile ID, met als doel een mobiele identiteit te ontwikkelen. Het resultaat is de app itsme®
 
De itsme®-app is een mobiele versie van uw identiteitskaart; uw identiteitskaart wordt als het ware ingebouwd in uw smartphone. In plaats van overal andere wachtwoorden, gebruikersnamen, kaartlezers te moeten gebruiken om op internet actief te zijn, kunt u dankzij itsme® overal met een en dezelfde code inloggen, transacties bevestigen en officiële documenten ondertekenen. 
 
Itsme werkt alleen als u gebruik maakt van 3 elementen: uw smartphone, uw sim-kaart en uw unieke itsme®-code. Die unieke combinatie zorgt ervoor dat u in alle veiligheid via de itsme®-app uw identiteit digitaal kunt bewijzen.  Meer informatie over itsme zelf kunt u lezen op de website van itsme
2. Waarom werkt Bolero met itsme®?

Bolero wil u het beleggersleven zo machtig makkelijk maken. Ook al is de Bolero-app al erg populair, toch merken we dat veel klanten tijdens de beursdag hun gewone computer gebruiken voor Bolero. Dankzij itsme® hoeft u nu niet steeds uw digipass of KBC-kaartlezer op zak te hebben om na te gaan hoe de beurs ervoor staat of om uw portefeuille te raadplegen op de Bolero-website. 

3. Waarvoor kan ik bij Bolero itsme® gebruiken?
U kunt itsme® gebruiken om aan te melden op het platform en om overschrijvingen, contracten en beursorders te ondertekenen. Vanaf april kunt u er ook de Bolero-apps mee registreren.
4. Hoe kan ik met itsme® inloggen bij Bolero?

Dankzij itsme® hebt u uw digipass of kaartlezer niet meer nodig om in te loggen, transacties en contracten te ondertekenen of de apps te registeren.

Hoe gaat u te werk?

1. Download de itsme®-app en maak uw itsme® account aan

U moet uiteraard eerst een itsme®-account hebben om te kunnen inloggen bij Bolero. Bekijk de video en het stappenplan op de website van itsme.

2. Log in met itsme®

1. Ga naar het loginscherm en kies voor itsme®. Geef vervolgens uw Bolero User-ID in. U kunt uw User-ID ook bewaren voor de toekomst.

Inloggen met Bolero
Inloggen met itsme

2. Klik op “Inloggen met itsme”

3. U wordt naar de itsme® website geleid. Geef er het gsmnummer in waarmee u uw itsme®-account geactiveerd hebt.

Identificeer jezelf

4. U krijgt een notificatie in uw itsme®-app. Bevestig die met uw vijfcijferige itsme®-pincode of via vingerafdruk.

    

5. Als alles goed loopt, krijgt u een ok-boodschap in uw itsme®-app en landt u op de homepagina van het Bolero-transactieplatform.

5. Hoe maak ik een itsme® account aan?

Op de website van itsme vindt u stap per stap uitleg hoe u een itsme®-account kunt aanmaken. U kunt er ook een korte tutorial bekijken. Hieronder zetten we het al kort even voor u op een rij.

1. Maak uw itsme® account aan

  1. Download de gratis app via de App Store of Google Play.
  2. Voer uw gsm-nummer in de app in.
  3. Link uw identiteitsgegevens via één van de bankpartners van itsme of met uw eID.
  4. Voer de controlecode in die u via een sms ontvangt.
  5. Kies nu uw persoonlijke itsme®-code (5 cijfers) om uw app te beveiligen of stel bevestiging met vingerafdruk (touch-ID) in.

 

2. Koppel uw itsme®-account aan uw sim-kaart om uw transacties op-en-top veilig te laten verlopen

  1. Als uw simkaart klaar is voor de koppeling, krijg je een melding met een code.
  2. Noteer deze code. U zult ze in een volgende stap moeten invoeren.
  3. Geef de controlecode in die u juist op uw scherm zag.
  4. Bevestig de koppeling van uw simkaart met uw vijfcijferige itsme®-code.
6. Wie kan itsme® gebruiken om in te loggen?

Itsme® zal gebruikt kunnen worden door:

  • Alle meerderjarige Belgen die over een elektronische identiteitskaart beschikken
  • Alle vreemdelingen die over een vreemdelingenkaart beschikken
  • Iedereen die een geldige face-to-face identiteitscheck hebben ondergaan bij een van de identiteitsregistreerders van itsme (in een eerste fase één van de 4 Belgische grootbanken).

Je hebt ook een Belgische simkaart en een gsm/smartphone nodig.

7. Hoe verzekert itsme® de veiligheid?

Itsme® koppelt de bewezen efficiëntie van de betaalkaart aan de veiligheidstechnologie van de simkaart. Itsme® werkt alleen met de juiste combinatie van uw gsm, uw simkaart en uw persoonlijke itsme®-code. Als een van die elementen ontbreekt, wordt uw digitale itsme® identiteit meteen geblokkeerd.

Mobiele interacties met itsme® lopen niet zomaar over het gewone internet, ze maken bijkomend gebruik van de hoogbeveiligde simkaart en netwerk van de mobiele operatoren.

8. Waar kan ik meer informatie vinden over itsme?

Wilt u meer informatie over hoe itsme werkt, hoe u een itsme® account kunt aanmaken of eventueel blokkeren, dan kunt u terecht op de website van itsme. U vindt er ook een uitgebreide lijst aan veelgestelde vragen.

Hebt u problemen om uw itsme® account aan te maken? Dan kunt u ook bij itsme® terecht op het nummer 02/657.32.13 (maandag – vrijdag van 8 tot 18 uur).