Wat moet ik doen om persoonlijke gegevens (adres, e-mailadres, …) te wijzigen?


Uit veiligheidsoverwegingen en om fraude te vermijden, kunt u geen wijziging van persoonlijke gegevens of tegenrekening doorgeven via telefoon of e-mail. Op de Bolero-website en de Bolero-app kunt u zelf uw e-mailadres, telefoonnummer(s), adres of tegenrekening wijzigen onder 'Instellingen'.  

1) Wijziging tegenrekening:

  • Voor individuele rekeningen kunt u perfect uw tegenrekening aanpassen op het Bolero-webplatform of in de Bolero-app onder ‘Instellingen’.
  • Uitzondering: voor rekeningen met meerdere rekeninghouders kunt u het formulier wijziging tegenrekening gebruiken.

Belangrijk is dat deze nieuwe tegenrekening een zichtrekening is aangehouden bij een Belgisch erkende financiële instelling, waarvan de rekeninghouder eveneens de titularis of medetitularis is van de Bolero-rekening. Er worden maximaal twee tegenrekeningen toegelaten.

2) Wijziging persoonlijke gegevens:

  • Voor individuele en gemeenschappelijke rekeningen kunt u uw persoonlijke gegevens (telefoonnummer, e-mailadres of adres) aanpassen op het Bolero-webplatform of in de Bolero-app onder ‘Instellingen’.
  • Uitzonderingen: voor rechtspersonen, onverdeeldheden, beleggingsclubs en maatschappen kunt u contact opnemen met Bolero Orderdesk (02 303 33 00 of info@bolero.be).

Als u verhuist naar een ander land dan gekend in onze bestanden, moet u ons ook het self certification formulier bezorgen. In het kader van de Common Reporting Standard (automatische uitwisseling bancaire gegevens tussen verschillende landen) moet Bolero uw fiscale residentie alsook uw Taks Identificatienummer (TIN) kennen. De TIN voor Belgische residenten is uw rijksregisternummer.

Met dit self certification-formulier kunt u Bolero doorgeven in welk(e) land(en) u fiscaal resident bent en wat uw Taks Identificatienummer(s) is/zijn.